Home » Acquisitie en relatiebeheer

Acquisitie en relatiebeheer

Maatschappelijk werkers zijn niet primair opgeleid om acquisitie te plegen, te netwerken en om relatiebeheer te doen. Ondanks dat het onderdeel is van de competenties, die je als maatschappelijk werker kunt ontwikkelen. Menig maatschappelijk werker vindt acquisitie moeilijk omdat gladde verkooppraatjes haaks staan op professionele integriteit. Toch is het mogelijk om als professional waarde te creëren voor je klant. Belangrijk hierbij is dat niet het verkopen zelf, maar de klantvraag en de dienstverlening centraal staan. Maatschappelijk werkers zijn altijd verbaasd hoe zeer hulpverlening en acquisitie en relatiebeheer op elkaar kunnen lijken.

 

Je resultaten na de nascholing:

  • Je hebt een productstrategie.

  • Je hebt je doelgroepen helder gekregen.

  • Je hebt je marketingmix ontwikkeld.

  • Je hebt zicht op je netwerk.

  • Je kunt klantmappen aanleggen en offertes maken.

  • Je kunt contacten met relaties onderhouden.

  • En aan het einde ben je nog steeds een gepassioneerde professional.

Programma 'Acquisitie en relatiebeheer'

Het doel van de training 'Acquisitie en relatiebeheer' is dat de deelnemer een duidelijke productstrategie ontwikkelt, en nadenkt voor welke klanten deze producten en diensten geschikt zijn. Naast dat de maatschappelijk werker meerwaarde creëert voor de klant is het belangrijk om een stroom te creëren die meerwaarde voor de eigen organisatie biedt.

Professionals werken vanuit bevlogenheid en passie. Salesmanagers vanuit targets en KPI’s. Die twee werelden lijken moeilijk met elkaar te rijmen. Terwijl maatschappelijk werkers een belangrijke rol hebben in het relatiebeheer bij klant, of vanuit een eigen bedrijf een product aan de man brengen. Deze nascholing richt zich op het hele traject van klantvraag tot relatiebeheer na de verkoop. Belangrijk onderdeel van deze scholing is: wat verkoop je en aan wie?

Competenties

Tijdens de training 'Acquisitie en relatiebeheer' wordt actief gewerkt aan de volgende competenties van maatschappelijk werkers:

  • Actief signaleren van factoren die problemen veroorzaken of versterken.

  • Werken aan preventie.

  • Tellen en vertellen.

  • Als professional loyaal zijn aan je organisatorisch kader.

  • Vormen van samenwerking organiseren en coördineren.


4 -14 personen

2 dagen

€ 695,- excl. BTW



Bij- en nascholing maatschappelijk werk